Karen Knorr, The Kings Reception, from Fables, 2003-2008
The elite world, its palaces and its luxurious interiors seem to dominate Karen Knorr's photography. Culture, wealth, social status are all different declinations of the same representation of power that crosses all her series, where a luscious imagery conceals a subtle baring of the ridiculousness of the social postures of the ruling classes. Spanning over more than twenty years so far, her work initally showed staged daily life moments of the upper class, but slowly took the human figures away from the scene, replacing them with animals elegantly inhabiting grand halls, corridors and salons.
Funnily enough, one of her first photographic series was called (and was about) Punks.
Karen Knorr, The Analysis of Beauty, from Connoisseurs, 1986-1988
Il mondo delle élite, i suoi palazzi e i suoi lussosi interni dominano l'opera di Karen Knorr. La cultura, la ricchezza e lo status sociale sono tutte differenti declinazioni della stessa rappresentazione del potere, dove un immaginario sontuoso nasconde una sottile messa a nudo del ridicolo insito negli abiti sociali delle classi dominanti.
Coprendo un arco di più di vent'anni, i suoi lavori iniizialmente mostravano messe in scena di momenti di vita quotidiana dell'alta società, ma poi lentamente le figure umane sono scomparse per lasciar posto a animali che occupano con eleganza grandi sale, corridoi e salotti.
Curioso notare che una delle sue prime serie fotografiche era intitolata (e parlava di) Punks.
Karen Knorr, The Recapture of the Territory is no more than an Appetiser to the big Match, from Gentlemen, 1981-1983
Wednesday, December 2, 2009
Manners
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