Timothy O'Sullivan, Incidents of the War, Gettysburg, 1863
Gli albori della fotografia analogica continuano a ritornare, questa volta con una strana coppia di lavori.
Ferrotipi e lastre al collodio umido si incontrano in uno dei più mediatizzati (sempre di meno, per la verità…) e controversi temi del nostro tempo: la guerra in Iraq.
Ellen Susan realizza i suoi Soldier Portraits su lastre di metallo o vetro, Phil Nesmith nel suo lavoro My Iraq trasferisce immagini digitali su ferrotipi.
A voi la scelta…
Grazie a Muse-Ings.
©Ellen Susan
©Phil Nesmith
The dawn of analog photography comes back again and again, this time with a bizarre pair of works.
Tintypes and wet collodion plates come together on one of the most contemporary, mediatic (less and less, actually…) and controversial issues of our times: the war in Iraq.
Ellen Susan makes her Soldier portraits on glass or metal plates, while Phil Nesmith transfers his digital photographs on tintypes for his project My Iraq.
You choose your favorite…
Thanks to Muse-Ings.
Tuesday, February 19, 2008
Guerra chimica
Labels:
Antique,
News world
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment