Wednesday, December 26, 2007

I quattro elementi


Abbiamo da poco ricordato forse l’unico esponente romantico della cosiddetta scuola di Düsseldorf, Elger Esser, è interessante adesso accennare alla sua controparte Axel Hütte. Dove Esser impasta, scalda i toni e apre le fughe delle sue vedute, Hütte separa e raffredda, realizzando paesaggi quasi astratti, idee innate del Nord e del Sud, del caldo e del freddo, della natura tropicale o della tundra rarefatta. Le sue immagini sono scene spesso inaccessibili, muri naturali, l’informale del pianeta.
Qui alcuni dei suoi notturni metropolitani, qui altre immagini e un testo in spagnolo sul suo lavoro.

We recently mentioned perhaps the only romantic representative of the so-called Düsseldorf school, Elger Esser, it is now interesting to talk about his counterpart Axel Hütte. While Esser mixes and warms his tones and discloses vanishing points in his vistas, Hütte separates and makes cold tones, creating almost abstract landscapes, innate ideas of North and South, of the heat and the cold, of the tropical nature or the rarified tundra. His images often show inaccessibile scenes, natural walls, the informal of the planet.
Here some of his urban landscapes at night, here more images and a text in Spanish about his work.

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